تاریخ : یک شنبه 24 شهريور 1398
نویسنده : ...

فواید سفر کردن

سفر کردن فعالیتی لذت بخش است و ما را برای مدتی کوتاه از زندگی روزمره و دغدغه های زندگی رها می کند. سفر فواید زیادی دارد که کسانی که زیاد اهل سفر باشند حتما با این فواید و مزایا آشنا هستند. سفر تنها یک تفریح نیست، تجربه ای آموزنده و لذتبخش است که اثرات مفید آن را در مراحل مختلف زندگی خواهیم دید. تاثیرات مثبتی که سال ها و برای یک عمر هم با ما باقی می مانند و به ما کمک می کنند زندگی بهتری داشته باشیم. اگرچه فواید سفر کردن بیشمار است و هرکس می تواند موارد متعددی را بیان کند، اما در این مطلب سعی داریم به برخی از مهم ترین فواید سفر کردن اشاره کنیم و شما را بیشتر با مزیت های این تجربه مفید و لذتبخش آشنا کنیم. در ادامه با الی گشت همراه باشید.

۱- بهبود مهارت های اجتماعی و ارتباطی

یکی از مهم ترین و بارزترین فواید سفر کردن بهبود مهارت های اجتماعی و تقویت روابط اجتماعی ماست. این مورد به ویژه در سفرهای خارجی و سفر به مناطقی که به زبانی دیگر صحبت می کنند بیشتر نمود پیدا می کند. در طول سفر ما مدام در موقعیت هایی قرار می گیریم که به نحوی «مجبور» به برقراری ارتباط با دیگران هستیم. اگر در زندگی روزمره می توانستیم از این ارتباطات پرهیز کنیم، اما در سفر مدام وادار به معاشرت و ارتباط با دیگران هستیم و این موضوع می تواند در نهایت منجر به بهبود مهارت های اجتماعی-ارتباطی ما بشود. اگر انسان درونگرایی هستید، اگر خجالتی هستید و از برقراری ارتباط با غریبه ها هراس دارید و اگر می ترسید بدون تسلط بر زبان با خارجی ها ارتباط برقرار کنید سفر کردن فرصتی ایده آل و بی نظیر برای شما خواهد بود.

بهبود روابط اجتماعی در سفر

۲- آرامش ذهنی

همه ما در زندگی روزمره مدام با انواع و اقسام استرس ها و تنش ها مواجه هستیم و همه این عوامل باعث خستگی و فرسودگی ذهنی می شود. اما اگر چند روزی به خود مرخصی بدهید و به سفر بروید تازه متوجه ارزش و اهمیت داشته ها و آدم های دور و برتان می شوید و آرامش و رضایتی لذتبخش را تجربه خواهید کرد. به قول معروف «تا چیزی را از دست ندهید قدر آن را نخواهید دانست!» به این ترتیب یکی از بهترین فواید سفر کردن آرامش ذهنی و خلاقیتی است که به ما می دهد و به ما انرژی لازم برای ادامه زندگی را می دهد.

۳- خلاقیت بیشتر

زندیگ روزمره به مرور خلاقیت و نوآوری ما را کاهش می دهد و ما را اسیر روزمرگی می کند. اما به محض این که از دایره امن زندگی روزمره بیرون می آیید ذهن خلاق تر می شود؛ چرا که در موقعیتی جدید و ناآشنا قرار گرفته و مدام باید برای هر لحظه و موقعیت تصمیم گیری کند. اگر در شغل و زندگی تان احساس روزمرگی و کسالت می کنید و دیگر آن خلاقیت سابق را ندارید، چند روزی مرخصی بگیرید و به سفر بروید. آن وقت با ذهنی خلاق تر و پرانرژی به زندگی بر می گردید و در تمام مراحل این تاثیر مفید را مشاهده خواهید کرد.

افزایش اعتماد به نفس در سفر

۴- ذهنی بازتر و طرز تفکری جهان شمول تر

یکی از فواید سفر کردن این است که ما را با آدم های مختلف از فرهنگ های متفاوت آشنا می کند. این فرصت فوق العاده به ما یادآوری می کند که به جز ما تعداد بیشماری انسان در این دنیا زندگی می کنند که مثل ما فکر نمی کنند و اعتقادات و طرز فکرهای مختلف و گاه متضادی دارند. با این حال همه با هم برابریم و می توانیم در عین حال که مثل هم فکر نمی کنیم در کنار هم با صلح و دوستی زندگی کنیم.

۵- افزایش اعتماد به نفس

اگر اعتماد به نفس خوبی ندارید و اگر فکر می کنید از پس خیلی از موقعیت ها و مشکلات بر نمی آیید به سفر بروید. یکی از فواید سفر کردن این است که به ما نشان می دهد چقدر قوی هستیم و چقدر توانایی داریم. این موضوع به ویژه در تنها سفر کردن نمود بیشتری پیدا می کند و ما را با خودِ واقعی و توانمندی هایمان آشنا می کند. در طول سفر مدام در موقعیت هایی قرار می گیریم که باید تصمیم بگیریم و مشکل یا موانعی را از سر راه برداریم. وقتی خیلی خوب و مسلط موفق به این کار می شویم آن وقت است که اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنیم و به خودمان بیشتر اعتماد می کنیم.

سفر

۶- آمادگی برای موقعیت های پیش بینی نشده

بسیاری از ما دوست داریم زندگی مان بر اساس برنامه ریزی و نقشه پیش برود و از مواجهه با موقعیت های پیش بینی نشده پرهیز می کنیم. به همین دلیل کم کم اسیر روزمرگی می شویم و دیگر دست به کارهای جدید نمی زنیم و وارد موقعیت های جدید نخواهیم شد. یکی از فواید سفر کردن اما همین است که به ما نشان می دهد زندگی همیشه هم نباید بر اساس نقشه و برنامه از پیش تعیین شده پیش برود. گاهی لذت بخش ترین تجربیات زندگی موقعیت های پیش بینی نشده و به اصطلاح یهویی هستند! بنابراین سفر به ما کمک می کند با تقویت مهارت ها و اعتماد به نفس از مواجهه با موقعیت های جدید نترسیم و اتفاقا از آن ها لذت ببریم و به استقبال آن ها برویم.

۷- درس واقعیِ زندگی

ما سال ها در مدرسه و دانشگاه درس می خوانیم و چیزهایی یاد می گیریم که شاید در زندگی واقعی به کارمان نیایند. اما یکی از فواید سفر کردن این است که به ما درس زندگی می دهد، آن هم از نوع کاربردی و کاملا مفید و سودمند برای زندگی! ملاقات با آدم های جدید از فرهنگ ها، نژادها و زبان های مختلف به ما درسی بزرگ می دهد که در تمام طول زندگی برایمان مفید خواهد بود. سفر به ما می آموزد که فارغ از مدرک و تحصیل و موقعیت شغلی، این محبت و دوستی و انسانیت است که در نهایت اهمیت دارد و واقعا ارزشمند است.

مسافرت

۸- خلق خاطراتی شیرین

یکی دیگر از فواید سفر کردن این است که روابط دوستی و خانوادگی ما را تقویت می کند. اگر همراه با اعضای خانواده و دوستان به سفر بروید خاطراتی شیرین و به یادماندنی در کنار هم خلق خواهید کرد که تا سال ها یادآوری آن ها حسی لذتبخش و خوب به شما می دهد. مرور خاطرات و عکس های یادگاری که از سفر گرفته اید به شما یادآوری می کند که چقدر دوستان و اعضای خانواده تان را دوست دارید و آن ها هم شما را دوست دارند.

۹- تفریح و خوش گذرانی

در کنار تمام فواید سفر کردن که ذکر کردیم جا دارد به خوشگذرانی اشاره کنیم. بله، تفریح و خوشگذرانی در عین حال که ظاهری ترین فایده سفر است می تواند برای خیلی ها دلیل اصلی سفر هم باشد. اگر در زندگی روزمره دچار تنش و استرس هستیم چه چیزی بهتر از چند روز سفر لذتبخش و مفرح می تواند به ما کمک بکند؟ این که چند روز بتوانیم از تمام دغدغه های زندگی دور بشویم و فقط و فقط خوش بگذرانیم. این کار ذهن ما را آرام می کند و با انرژی ای که از سفر می گیریم می توانیم دوباره به زندگی روزمره برگردیم و این بار قوی تر و باتجربه تر با شرایط و موقعیت های زندگی روبرو شویم.

نکات مهم سفر-پیدا کردن همسفر

۱۰- خودشناسی

یکی از عمیق ترین و ماندگارترین فواید سفر کردن کمک به خودشناسی است. همان طور که در بالا هم اشاره کردیم در سفر مدام با موقعیت های جدیدی مواجه می شوید که معمولا در زندگی روزمره با آن ها روبرو نبوده اید. سفر به شما نشان می دهد که تا چه حد صبورید، تا چه حد قوی هستید و در موقعیت های جدید چه واکنش هایی خواهید داشت. بنابراین شما را برای این موقعیت ها آماده می کند و اگر بعدا در زندگی با آن ها روبرو شدید خوب می دانید که چه باید بکنید. کسب تجربیاتی که در سفر خواهیم داشت ما را برای زندگی آماده تر می کند و به ما کمک می کند لذت بیشتری از زندگی ببریم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 4 شهريور 1398
نویسنده : ...

 

سئو سایت چیست؟ تاثیر سئو و بهینه سازی در افزایش رتبه  سایت

سئو سایت به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) است. یک استراتژی سئو شامل فرآیندی می شود که در آن صفحات سایت شما به گونه ای بهینه سازی می شوند که در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو در جایگاه بالاتری قرار بگیرند. تمرکز سئو و بهینه سازی سایت روی بهبود رنک شما در سرچ های ارگانیک (غیر پولی) است. پس اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید سایت شما ترافیک یا بازدید بیشتری داشته باشد، باید سئو سایت را در برنامه کاری خود قرار دهید. در ادامه برخی از اصول سئو را به بیانی ساده توضیح می دهیم.

اصول سئو بر اساس الگوریتم گوگل است

اینکه هر سایتی در چه جایگاهی قرار بگیرد توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. اگرچه هیچ کس نمی داند الگوریتم گوگل دقیقا چگونه کار می کند، امّا سال ها تجربه سئو کارها باعث ایجاد اصول سئو شده که این اصول می توانید کاری کنید که الگوریتم گوگل را نسبت به سایت خود راضی نگه دارید. اصول سئو یا استراتژی سئو به دو دسته کلی زیر تقسیم می شود:

سئو داخلی (On-page SEO)

بخشی از رنک وب سایت شما توسط فاکتورهای سئو داخلی تعیین می شود. فاکتورهای سئو داخلی تمام مواردی هستند که داخل سایت شما وجود دارند و روی رنک شما تاثیر دارند. سئو داخلی به طور کلی شامل دو دسته مسائل فنی سایت و مسائل محتوایی سایت می شود.

فاکتورهای سئو فنی:

  • بهینه بودن سرعت سایت
  • قابل درک بودن سایت برای موتورهای جستجو (با استفاده از فایل robots.txt و متا تگ ها)
  • نداشتن لینک های شکسته
  • گیج نکردن ربات های موتورهای جستجو با محتوای تکراری
  • امن بودن (استفاده از HTTPS)
  • استفاده از Structured Data
  • تعریف سایت مپ
  • و غیره

فاکتورهای سئو محتوا:

  • تغییر و بهبود محتوای قدیمی
  • دسته بندی های مرتب و منظم
  • داشتن ساختار مناسب برای لینک های داخلی
  • تولید محتوای ارزشمند و کاربر پسند
  • و غیره

سئو خارجی (Off-page SEO)

علاوه بر تمامی فاکتورهای سئو داخلی و مواردی که داخل سایت شما هستند، فاکتورهای سئو خارجی نیز روی سئو سایت شما تاثیر دارند. به طور کلی، فاکتورهای سئو خارجی شامل تمامی مواردی می شوند که از خارج سایت شما روی رنک شما تاثیر می گذارند. لینک هایی که از سایر سایت ها دریافت می کنید، فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و هر گونه فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی دیگر خارج از وب سایت شما در دسته فاکتورهای سئو خارجی قرار می گیرند.

از آن جایی که بسیاری از فاکتورهای سئو خارجی به بازخورد دیگران بر می گردد، تاثیر گذاری روی آن ها ممکن است برای شما سخت باشد. در یک استراتژی سئو سایت، تعداد و کیفیت بک لینک های سایت جزو مهم ترین فاکتورها هستند و در سئو خارجی نیز بخش عمده را تشکیل می دهند. هرچه لینک هایی که دریافت می کنید با کیفیت تر، مرتبط تر و بیشتر باشند، رتبه سایت شما در گوگل بهتر می شود.

مسئله دیگری که جزو فاکتورهای خارجی سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شود، میزان رقابت در حوزه کاری مدنظر شما است. هرچه رقابت در یک حوزه بیشتر باشد، رتبه خوب گرفتن در گوگل سخت تر خواهد بود. در نتیجه، میزان رقابت نیز یکی از فاکتورهایی است که روی رتبه سایت شما تاثیر خواهد داشت.

نتیجه گیری

بهترین استراتژی و بهترین نگاه به سئو سایت، دید کلی است. دید کلی به سئو یعنی هدف اصلی شما این است که وب سایت شما از تمامی جهات بهترین باشد. سعی نکنید گوگل را گول بزنید و در عوض از یک استراتژی سئو اصولی و بلند مدت استفاده کنید. اگر سایت شما با کیفیت باشد، گوگل خودش رنک خوب را دو دستی تقدیم شما می کند!

اگر مایلید کار سئو و بهینه سازی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای سئو در مشهد بسپارید، می توانید همین حالا با کارشناسان تیم تاپ سئو ارتباط برقرار کنید. تاپ سئو با داشتن علم روز و تخصص بالا در زمینه سئو سایت ارائه دهنده خدمات سئو در مشهد و سایر شهر های ایران است که با سابقه ای درخشان می تواند کسب و کار شما را با کمک یک استراتژی اصولی سئو متحول کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 2 شهريور 1398
نویسنده : ...

 

 

 

هند را سرزمین هفتاد و ملت یا کشور رنگ ها می دانند. کشوری که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه جهان را شگفت زده کرده است. اما وسایل سفر به هند و لباس مناسب برای سفر به هند چیست؟ آن هم کشوری که هر شهرش، اقلیم و آب و هوایی متفاوت دارد. چطور می توانید تنها با یک چمدان یا کوله پشتی، هم به شهرهای برفی شمال هند بروید؛ هم در بمبئی و دهلی بچرخید و هم از جنگل های کرالا دیدن کنید؟

جهانگردانی که به هند سفر می کنند، تمام جوانب دومین کشور پرجمعیت جهان را در نظر می گیرند. شما هم پس از خواندن این مقاله الی گشت به درستی وسایل مورد نیاز برای سفر به هند را انتخاب خواهید کرد. چند دست لباس برای خانم ها و آقایان در سفر هند لازم است؟ خانم ها در تور هند چه لباس هایی بپوشند؟ در هر فصل سفر و به هر کدام از شهرهای هند چه وسایلی بردارید را به شما می گوییم.

 

وسایل مورد نیاز برای سفر به هند

یک سری از وسایل هستند که برای تمام سفرها و تمام افراد لازم می شوند. در هر سفری که باشید، نیاز به وسایل مشخصی دارید. چه با تور هند همراه شده اید و چه به تنهایی سفر می کنید! وسایل سفر به هند به طوری کلی جای چندانی در چمدان یا کوله پشتی شما اشغال نمی کنند. با این حال، بسیار در کیفیت سفر شما تاثیر دارند. بعضی برای راحتی در سفرند و بعضی سلامتی و ایمنی شما را در سفر به هند تضمین می کنند. وسایل کلی سفر به هند را در ادامه نام می بریم.

بالشت های مسافرتی

پروازهای طولانی عموما، بالشت های کوچکی روی صندلی ها برای راحتی مسافران دارند

 

شارژ همراه موبایل و وسایل الکترونیکی

حتما باتری های اضافه برای دوربین و دستگاه شارژ همراه (پاور بانک) بردارید. از وسایل سفر به هند که بسیار ضروری است، این وسیله است. همانند هر سفر دیگری، تمام پاور بانک ها و باتری های وسایل الکترونیکی خود را کاملا شارژ کنید.

کفش های راحت برای بازدیدهای روزانه

صندل ها یا کفش هایی که پا درونشان به خوبی تنفس می کند، مناسب سفر هند هستند. پیشنهاد می دهیم که یک جفت کفش اسپرت راحتی بردارید و صندل را از هند بخرید. از جذاب ترین و ارزان ترین سوغاتی های هند، صندل های هندی است که رویشان سوزن دوزی دارند.

چشم بند، خوابی راحت در کوپه های قطار

از وسایل کم حجم اما گاهی بسیار ضروری چشم بند است. در و هند از اینکه چشم بند ندارید، بسیار ناراحت می شوید.

 

قفل برای ایمنی و مبارزه با دزدها

بسته به نوع وسایلی که دارید، (چمدان یا کوله پشتی) نوع قفل خود را انتخاب کنید. بهترین گزینه، قفل هایی هستند که رمز دارند. همین طور اگر تعداد چمدان های شما زیاد است و می خواهید تنها یک قفل بخرید، قفل دوچرخه بگیرید. قفل های دوچرخه نواری دارند که می توانید آن را از درون چندین ساک و کیف بگذارنید. همه وسایل را به یکدیگر قفل کنید و در کوپه قطار راحت بخوانید. این قفل ها، برای جلوگیری از دزدی وسایل مخصوصا هنگامی که در بین شهرهای مثلث طلایی هند جابه جا می شوید، عالیست. شب را در قطار با چشم بند، بالشت سفری و قفل کردن وسایل راحت سپری خواهید کرد.

کوله پشتی با حجم کم و برای سفرهای یک روزه

ساک های دوشی زنان هم می تواند همانند کوله پشتی های کوچک باشد. اما کوله پشتی از هر وسیله و کیفی راحت تر است. کوله پشتی با حجم حداکثر ۱۰ لیتر داشته باشید تا در بازدید از از آن استفاده کنید. در طول سفر از اینکه تمام وسایل سنگین سفر را با خود جابه جا کنید، خسته خواهید شد. وسایل ارزان خود را در هتل گذاشته و تنها وسایل گرانقیمت و لازم را برای تور روزانه هند بردارید.

چراغ قوه یا هد لامپ یا هر وسیله روشنایی دیگری

امروزه تمام گوشی های هوشمند چراغ قوه دارند اما به این موضوع بسنده نکنید. در وسایل سفر به هند حتما یک چراغ قوه داشته باشید. مطمئن باشید در سفر، از آن استفاده خواهید کرد و شارژ باتری گوشی هم به زودی کم نمی شود.

 

لباس مناسب برای سفر به هند در هر فصل

بسته به فصلی که قصد سفر به هند را دارید، باید لباس مناسب انتخاب کنید. ابتدا پیشنهاد می دهیم که مطلب بهترین زمان سفر به هند را بخوانید. پس از آن، تصمیم بگیرید که چه لباس هایی مناسب سفر هستند. لباس مناسب خانم ها در تور هند شامل لباس های پوشیده است. گردشگرانی که به هند سفر می کنند، به طور طبیعی نگاه ها را به خود جذب می کنند. اگر لباس نامناسب پوشیده باشید، این نگاه ها، بیشتر آزار دهنده خواهند شد. پس حتما لباس های پوشیده و گشاد بپوشید. پیشنهاد می دهیم را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

لباس مناسب فصل سفر به هند

در هوای گرم بهار و تابستان یا آب و هوای شرجی، به سراغ لباس های پشمی نروید. لباس های نخی سبک، گشاد، آزاد و ترجیحا با رنگ روشن بپوشید. به همراه داشتن یک روسری یا دستمال سر که کار عرقگیر را هم برای شما انجام دهد، بسیار کاربردی است. خانم ها می توانند از پیراهن های بلند و روسری های روشن و نخی یا حریر استفاده کنند. مسافران مرد هم از شلوارهای پارچه ای نخی سفید یا روشن با پیراهن و تیشرت تابستانی استفاده کنند. یکی از مزیت های سفر در تابستان به هند، کم شدن حجم لباس ها و سبک تر بودن چمدان هاست.

زمستان ها می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید. لباس های گرم مانند پلیور را فراموش نکنید. شلوارهای جین و پیراهن های آستین بلند از تیپ های پرطرفدار برای سفر هستند. از وسایل سفر به هند در زمستان کاپشن و چتر است.

 

وسایل بهداشتی برای جلوگیری از مالاریا در سفر به هند

از آنجایی که برای مالاریا و اسهال واکسنی وجود ندارد، باید هر شخصی اقدامات بهداشتی را رعایت کند. وسایل بهداشتی برای سفر به هند از این قرار است. وسایلی که شما را از سفری با خاطرات بد دور می کند.

اسپری ضد حشرات

بیشتر مناطق جنگلی یا مرطوب هند، پشه مالاریا وجود دارد. از آنجایی که مالاریا واکسن ندارد، تنها باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد. حتما اسپری ضد حشره بخرید و به لباس و تن خود بزنید.

کرم های ضد نیش حشره

این نوع از کرم ها، جدای از اسپری هستند و می توانید روی صورت و دست ها و بخش هایی از بدن که پوشیده نیستند، بزنید. این کرم را به همراه کرم ضد آفتاب در کیف دستی خود نگه دارید و هر ۲ یا ۳ ساعت آن را تمدید کنید.

جوراب های ضد حشرات

از محصولات و پوشاک جذابی که چند وقتی است وارد بازار شده است. این جوراب ها استفاده چند کاره داشته و شما را حتی از پشه ها و مگس ها در موقع خواب دور می کند.

پشه بند و توری

بیشتر تورهای طبیعت گردی هند که شما را به مناطق پر زنبور یا پر از حشره می برند، به شما کلاه های دارای توری می دهند. همچنین تهیه کلاه پشه بند و توری دار بسیار آسان است. تنها کافیست که به مغازه های لوازم جنگل نوری سری بزنید.

 

وسایل بهداشتی برای جلوگیری از مسمومیت در سفر به هند

حتی کسانی که معده و سیستم گوارشی قوی در بدنشان دارند، ممکن است در هند به این مشکل برخورد کنند. نه تنها تغییر آب و هوا و محیط، بلکه آب آلوده یا غذای پخته شده آلوده می تواند این مشکل را برای شما به وجود آورد. این موضوع برای میوه هایی که با آب آلوده هم شسته شده اند، صدق می کند. جدای از اینکه نکات بهداشتی را رعایت می کنید، باید وسایل سفر به هند را هم تجهیز کنید. از شیرهای آب، نمی نوشید اما باز هم دچار مسمومیت شده اید؟ شاید دست های شما آلوده بوده اند.

خرید بطری های آب معدنی، مهم ترین خرید

از هر فروشگاه و مغازه در هند می توانید بطری آب معدنی با برند معروف تهیه کنید. بنابراین به هیچ عنوان به سراغ شیرهای آب نروید. بطری های آب معدنی ارزان هستند. حتی برای شب ها هم یک بطری آب معدنی اضافه بخرید.

بطری های فیلتر دار

بعضی از گردشگران که به دنبال آزادی عمل بیشتری هستند، به سراغ بطری های فیلتر دار می روند. از مزیت های این بطری ها، استفاده در هر نقطه روی زمین است. با خرید این بطری های آب، می توانید از هر جایی، بطری را پر کنید و دیگر نیازی به دنبال مغازه گشتن ندارید. از وسایل سفر به هند می توان بطری فیلتردار را نام برد. البته داشتن قرص های تصفیه آب هم وسیله احتیاطی بعدی است.

اسپری یا ژل ضدعفونی کننده دست

بیشتر رستوران ها، شیر و صابونی برای شستن دست ها قبل از صرف غذا ندارند. همینطور کسانی که قصد امتحان کردن غذاهای خیابانی هند را دارند، بیشتر از دست ها استفاده می کنند. پس داشتن ژل ضدعفونی کننده دست ها بسیار واجب است. حتما در طول روز و در سفر به هند دو یا سه بار دستان خود را ضدعفونی کنید. دست های آلوده و کثیف را به چشمان و صورت خود نزنید. نکته: بعد از شستن دستان با صابون باز هم از این ژل استفاده کنید. چرا که آب لوله کشی در شهرهای هند، می تواند باعث بیماری شود.

 

واکسن برای سفر به هند

قبل از شروع سفر و گرفتن ویزای هند باید چند کار مقدماتی انجام دهید. زدن واکسن برای سفر به هند از مهم ترین اقدامات قبل از سفر است. در مجموع ۵ واکسن اصلی وجود دارد که باید حتما آن ها را زده باشید. این واکسن ها شامل واکسن هپاتیت A و B، واکسن کزاز و تیفوس است. بیماری بعدی که به همه جهانگردان و مسافران توصیه اکید می شود در مقابلش واکسینه شوند، تب زرد است. افرادی که بسیار محتاط هستند و می خواهند به هیچ عنوان، نگرانی از بابت بیماری های واگیردار نداشته باشند، به سراغ سرخک و اوریون هم می روند.

در کل اگر در طول زندگی خود این بیماری ها را نگرفته اید، بهتر است واکسن آن ها را برای تمام سفرهای خود بزنید. تمام ایرانیان در مقابل فلج اطفال واکسینه شده اند. اگر این واکسن را نزده اید و به شهرهای شمالی هندوستان سفر می کنید، حتما واکسن فلج اطفال را بزنید. (هر چند که این واکسن تنها برای کودکان توصیه می شود.)

 

  • افرادی که بیماری دیابت یا فشار خون دارند، می توانند داروهای خود را به هند ببرند؟

بله. هر چند که دارو در هند ارزان است و بدون نسخه پزشک می توانید دارو تهیه کنید؛ اما عاقلانه تر این است که داروی خود را به همراه داشته باشید. پیدا کردن نوع داروی مصرفی شما در هند سخت است. با نسخه پزشک معالج خود، داروهای خود را به اندازه کافی به همراه داشته باشید. همچنین داروها را درون ظرف و بسته آن ها نگهداری کنید.

  • چه وسایلی را می توانم در هند بخرم؟

بیشتر لباس ها، کلاه آفتابگیر و صندل ها را می توانید از هند بخرید. با این حال در وسایل سفر به هند سعی کنید هر آنچه نیاز دارید، بردارید. خرید این وسایل در روزهای اول سفر، شما را به دردسر می اندازد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 2 شهريور 1398
نویسنده : ...

 

 

 

 

شاید مدت هاست فکر سفر ذهنتان را درگیر کرده و به دنبال بهترین جاها برای سفر و ماجراجویی می گردید. اگر این طور است حتما پیشنهادات یک آدم سفر رفته و با تجربه برایتان جذاب است! آن هم گردشگری مثل «لویسون وود» که به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا سفر کرده و البته معمولا این کشورها را با پای پیاده گشته! او از سن ۱۰ سالگی عاشق سفر بوده و یک جمله را آویزه ی گوش خود کرده: «زندگی مثل یک کتاب است که کسانی که سفر نرفته اند فقط صفحه ی اول آن را خوانده اند». دوست دارید بدانید از نظر او ۱۰ مقصد جذاب برای سفر کدام کشورها هستند؟ پس در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

 

۱- کیپ تاون، آفریقای جنوبی

شهری متفاوت، سرزنده و شلوغ، جایی که صبح ها نسیم خوشایند ساحل را احساس می کنید و عصرها در راه صعود به اوج قله ی کوه هایش هستید. رستوران، کافه، شب های سرزنده و جاذبه های دیدنی دست در دست هم گردشگران را با رویایی به یادماندنی روبرو می کنند.

 

۲- سودان

مناظر جذاب، تاریخی بلند و مردمی مهمان نواز سودان را به کشوری غافلگیر کننده تبدیل کرده است. «لویسون وود» در سال ۲۰۱۴ به این کشور رفت و در امتداد رود نیل ساعت ها پیاده روی کرد، او در این سفر با مردمی مهمان نواز روبرو شد که از او با غذاهای خوشمزه پذیرایی کردند.

 

۳- هند

«لویسون وود» در سن ۲۲ سالگی و بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی تاریخ، وسایل خود را جمع کرد تا به هند سفر کند. او به شدت عاشق این کشور است و تا به حال چندین بار به هند رفته، کشوری رنگارنگ که در هر سفر آن را متفاوت از قبل دیده است. هند با ۱٫۳ میلیارد جمعیت مملوء از تاریخی جذاب، چشم اندازهایی متنوع و البته فرهنگی غنی است. هند کشوری پهناور است که همه ی جاذبه ها را در خود جای داده است: جنگل، بیابان، حیات وحشی خارق العاده! در نواحی شمالی عاشق هیمالیا و کشمیر می شوید و در نواحی جنوبی عاشق سواحل گوا.

 

۴- نپال

«لویسون وود» اولین بار در سن ۱۸ سالگی برای کوله گردی به نپال رفت و آنقدر تحت تاثیر این کشور قرار گرفت که باز هم بارها و بارها خودش را به اینجا رساند. نپال مقصدی ماجراجویانه است کشوری مرتفع که در دنیا به کوه های بلند و مسیرهای کوهنوردی اش معروف است. این کشور مراکز تاریخ منحصربفردی دارد که نمونه آن در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود.

 

۵- گرجستان

گرجستان در مسیر بین اروپا و آسیا، کوه های قفقاز را دارد و سواحل دریای سیاه را. کشوری که در گذشته به خاطر ناآرامی ها در زیر سایه دیگر مقاصد گردشگری قرار گرفته بود اما پس از استقلال در سال ۱۹۹۱ خود را به عنوان مقصد جذاب گردشگری به دنیا شناساند. «لویسون وود» بیش از ۱۰ سال پیش در دومین سفر کوله گردی اش به سمت گرجستان رفت و تحت تاثیر مهمان نوازی و مهربانی مردمان این کشور قرار گرفت.

 

۶- تایلند

تایلند با سواحل رویایی و خیابان های خوشمزه دیگر هیچ بهانه ای برای گردشگران باقی نمی گذارد. کوله گردان زیادی به این کشور سفر می کنند و به نظر آن ها اینجا مقصدی متنوع برای تشنگان فرهنگ است، مقصدی ارزان برای کوله گردان که در عین حال تعطیلاتی باشکوه را هم رقم می زند. همه چیز در این کشور برای یک سفر رویایی محیاست؛ از مسیرهای استاندارد طبیعت گردی در کو فنگان گرفته تا جزایری آرام برای غواصی. امروز تایلند در محبوب ترین حالت خود بسر می برد و در سال ۲۰۱۶ تعداد گردشگران آن ۹ درصد بیشتر شده است.

 

۷- استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست، کشوری که روزگاری اردک هایی به بزرگی اسب داشت که خوشبختانه نسل آن ها منقرض شده است! اینجا یکی از بهترین مقاصد برای طرفداران ساحل و موج سواری ست و چشم اندازهای متنوع از جنگل های بارانی و بیابان تا شهرها و کوهستان ها را در خود جای داده است. استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست و گردشگران زیادی برای بازگشت به آن لحظه شماری می کنند.

 

۸- کالیفرنیا

از نظر «لویسون وود» کنار سواحل غربی آمریکا یکی از جذاب ترین مسیرهای رانندگی را دارد. او روزها مسیر دره مرگ تا پارک ملی یوسیمیتی را رانندگی کرد، مسیری که به نظرش خیره کننده ترین چشم اندازهای دنیا را دارد.

 

۹- یونان

جزایر یونان مثل بهشت می مانند، جایی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت. بدون شک وقتی اسم یونان می آید بیشتر از اینکه یاد طبیعت دلفریب جزیره هایش بیفتیم تاریخ بلند بالای آن در نظرمان مجسم می شود. ویرانه های باستانی و باورنکردنی باعث شده تا یونان باستان تاریخ دوستان زیادی را به خود جذب کند.

 

۱۰- کلمبیا

یکی از آخرین سفرهای «لویسون وود» پیاده روی ۲۵۰۰ کیلومتری از مکزیک تا کلمبیا بود، او قبل از این سفر ۲ بار دیگر هم به آمریکای مرکزی رفته بود اما جاذبه های این کشور او را دوباره به اینجا کشاند. امروز تصویر کلمبیا نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده و همین تغییر، گردشگران زیادی را به کلمبیا می کشاند. اینجا جنگل آمازون و از همه مهمتر مسیرهای عالی برای طبیعت گردی دارد، فرهنگ و غذاهای خوشمزه هم از دیگر فاکتورهای محبوبیت این کشورند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 2 شهريور 1398
نویسنده : ...

 

 

 

شاید مدت هاست فکر سفر ذهنتان را درگیر کرده و به دنبال بهترین جاها برای سفر و ماجراجویی می گردید. اگر این طور است حتما پیشنهادات یک آدم سفر رفته و با تجربه برایتان جذاب است! آن هم گردشگری مثل «لویسون وود» که به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا سفر کرده و البته معمولا این کشورها را با پای پیاده گشته! او از سن ۱۰ سالگی عاشق سفر بوده و یک جمله را آویزه ی گوش خود کرده: «زندگی مثل یک کتاب است که کسانی که سفر نرفته اند فقط صفحه ی اول آن را خوانده اند». دوست دارید بدانید از نظر او ۱۰ مقصد جذاب برای سفر کدام کشورها هستند؟ پس در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

 

۱- کیپ تاون، آفریقای جنوبی

شهری متفاوت، سرزنده و شلوغ، جایی که صبح ها نسیم خوشایند ساحل را احساس می کنید و عصرها در راه صعود به اوج قله ی کوه هایش هستید. رستوران، کافه، شب های سرزنده و جاذبه های دیدنی دست در دست هم گردشگران را با رویایی به یادماندنی روبرو می کنند.

 

۲- سودان

مناظر جذاب، تاریخی بلند و مردمی مهمان نواز سودان را به کشوری غافلگیر کننده تبدیل کرده است. «لویسون وود» در سال ۲۰۱۴ به این کشور رفت و در امتداد رود نیل ساعت ها پیاده روی کرد، او در این سفر با مردمی مهمان نواز روبرو شد که از او با غذاهای خوشمزه پذیرایی کردند.

 

۳- هند

«لویسون وود» در سن ۲۲ سالگی و بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی تاریخ، وسایل خود را جمع کرد تا به هند سفر کند. او به شدت عاشق این کشور است و تا به حال چندین بار به هند رفته، کشوری رنگارنگ که در هر سفر آن را متفاوت از قبل دیده است. هند با ۱٫۳ میلیارد جمعیت مملوء از تاریخی جذاب، چشم اندازهایی متنوع و البته فرهنگی غنی است. هند کشوری پهناور است که همه ی جاذبه ها را در خود جای داده است: جنگل، بیابان، حیات وحشی خارق العاده! در نواحی شمالی عاشق هیمالیا و کشمیر می شوید و در نواحی جنوبی عاشق سواحل گوا.

 

۴- نپال

«لویسون وود» اولین بار در سن ۱۸ سالگی برای کوله گردی به نپال رفت و آنقدر تحت تاثیر این کشور قرار گرفت که باز هم بارها و بارها خودش را به اینجا رساند. نپال مقصدی ماجراجویانه است کشوری مرتفع که در دنیا به کوه های بلند و مسیرهای کوهنوردی اش معروف است. این کشور مراکز تاریخ منحصربفردی دارد که نمونه آن در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود.

 

۵- گرجستان

گرجستان در مسیر بین اروپا و آسیا، کوه های قفقاز را دارد و سواحل دریای سیاه را. کشوری که در گذشته به خاطر ناآرامی ها در زیر سایه دیگر مقاصد گردشگری قرار گرفته بود اما پس از استقلال در سال ۱۹۹۱ خود را به عنوان مقصد جذاب گردشگری به دنیا شناساند. «لویسون وود» بیش از ۱۰ سال پیش در دومین سفر کوله گردی اش به سمت گرجستان رفت و تحت تاثیر مهمان نوازی و مهربانی مردمان این کشور قرار گرفت.

 

۶- تایلند

تایلند با سواحل رویایی و خیابان های خوشمزه دیگر هیچ بهانه ای برای گردشگران باقی نمی گذارد. کوله گردان زیادی به این کشور سفر می کنند و به نظر آن ها اینجا مقصدی متنوع برای تشنگان فرهنگ است، مقصدی ارزان برای کوله گردان که در عین حال تعطیلاتی باشکوه را هم رقم می زند. همه چیز در این کشور برای یک سفر رویایی محیاست؛ از مسیرهای استاندارد طبیعت گردی در کو فنگان گرفته تا جزایری آرام برای غواصی. امروز تایلند در محبوب ترین حالت خود بسر می برد و در سال ۲۰۱۶ تعداد گردشگران آن ۹ درصد بیشتر شده است.

 

۷- استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست، کشوری که روزگاری اردک هایی به بزرگی اسب داشت که خوشبختانه نسل آن ها منقرض شده است! اینجا یکی از بهترین مقاصد برای طرفداران ساحل و موج سواری ست و چشم اندازهای متنوع از جنگل های بارانی و بیابان تا شهرها و کوهستان ها را در خود جای داده است. استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست و گردشگران زیادی برای بازگشت به آن لحظه شماری می کنند.

 

۸- کالیفرنیا

از نظر «لویسون وود» کنار سواحل غربی آمریکا یکی از جذاب ترین مسیرهای رانندگی را دارد. او روزها مسیر دره مرگ تا پارک ملی یوسیمیتی را رانندگی کرد، مسیری که به نظرش خیره کننده ترین چشم اندازهای دنیا را دارد.

 

۹- یونان

جزایر یونان مثل بهشت می مانند، جایی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت. بدون شک وقتی اسم یونان می آید بیشتر از اینکه یاد طبیعت دلفریب جزیره هایش بیفتیم تاریخ بلند بالای آن در نظرمان مجسم می شود. ویرانه های باستانی و باورنکردنی باعث شده تا یونان باستان تاریخ دوستان زیادی را به خود جذب کند.

 

۱۰- کلمبیا

یکی از آخرین سفرهای «لویسون وود» پیاده روی ۲۵۰۰ کیلومتری از مکزیک تا کلمبیا بود، او قبل از این سفر ۲ بار دیگر هم به آمریکای مرکزی رفته بود اما جاذبه های این کشور او را دوباره به اینجا کشاند. امروز تصویر کلمبیا نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده و همین تغییر، گردشگران زیادی را به کلمبیا می کشاند. اینجا جنگل آمازون و از همه مهمتر مسیرهای عالی برای طبیعت گردی دارد، فرهنگ و غذاهای خوشمزه هم از دیگر فاکتورهای محبوبیت این کشورند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 2 شهريور 1398
نویسنده : ...

 

 

وقتی نوبت به سفر به دور دنیا می شود ، همه پاسپورت ها قدرت یکسانی ندارند. اما کدام پاسپورت قدرتمند تر است ؟ مردم کدام کشور می توانند با پاسپورتی که در دست دارند به بیشترین سفر بدون نیاز به  ویزا بروند ؟

پاسپورت ایندکس ( Passport Index ) یک سایت آنلاین رایگان است که پاسپورت های جهان را با توجه به تعداد کشورهایی که می توانند بدون ویزا به آنها وارد شوند دسته بندی می کند. برای اولین بار است که یک کشور آسیایی توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد و مردم آن کشور ، قدرتمندترین پاسپورت جهان را در دست داشته باشند. فکر می کنید کدام کشور است ؟

لست سکند لیستی از کشورهایی که پاسپورت آنها بیشترین امتیاز را دارد در اختیار شما قرار می دهد.

  1. کشورهای اسلوونی ، اسکواکی ، لهستان ، لیتوانی و لاتویا در رده دهم این لیست قرار گرفته اند. شهروندان این کشورها با پاسپورتشان می توانند به 149 کشور بدون ویزا سفر کنند.
  1. شهروندان کشور مجارستان در رده نهم این لیست قرار دارند ، آنها می توانند به 150 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند.
  1. پاسپورت کشورهای مالتا ، چک و ایسلند با اجازه ورود به 152 کشور بدون ویزا در رده هشتم قرار گرفته است.
  1. استرالیا ، یونان ، نیوزلند با ورود به 153 کشور بدون نیاز به ویزا در رتبه هفتم قرار می گیرند.
  1. پاسپورت کشورهای مالزی ، ایرلند ، کانادا و آمریکا در یک سطح قرار دارد ! آنها به 154 کشور بدون ویزا سفر می کنند. هرچند جالب است بدانید با روی کار آمدن دونالد ترامپ ، امتیاز پاسپورت آمریکایی ها نیز کمتر شد. حالا دیگر آنها نمی توانند به دو کشور ترکیه و جمهوری آفریقای مرکزی بدون ویزا سفر کنند.

 

  1. کشورهای لوکزامبورگ ، سوییس ، هلند ، بلژیک ، اتریش و پرتغال نیز پاسپورتی با قدرت ورود به 155 کشور را دارند.
  1. رتبه چهارم این لیست کشورهای دانمارک ، فنلاند ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا ، نروژ ، ژاپن و انگلستان قرار دارند. شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به 156 کشور جهان وارد شوند.
  1. سوئد و کره جنوبی پاسپورتی با قدرت ورود به 157 کشور دارند.
  1. کشور آلمان یکی از ارزشمندترین و قدرتمندترین پاسپورت های جهان را در اختیار دارد ، تا پیش از این آلمانی ها با اجازه ورود به 158 کشور جهان بدون نیاز به ویزا ، قدرتمندترین ویزای جهان را در دست داشتند. اما حالا مقلوب یک کشور آسیایی شده اند و به رتبه دوم این لیست رسیده اند.
  1. قدرتمندترین پاسپورت جهان در حال حاضر در دستان شهروندان کشور سنگاپور است. تا پیش از این سنگاپوریها نیز با آلمانی ها در یک سطح قرار داشتند ، آنها می توانستند به 158 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند. اما حالا یک کشور به لیست کشورهایی که سنگاپوریها می توانند به آن بدون ویزا وارد شوند اضافه شده است. پاراگوئه نیز محدودیت های خود را برای شهروندان کشور سنگاپور برداشت ، حالا دیگر سنگاپوریها می توانند به 159 کشور جهان سفر کنند و با غرور قدرتمندترین پاسپورت جهان را در دست بگیرند.
  2.  
  3. در سوی دیگر این لیست ، پاسپورت هایی را داریم که با بیشترین محدودیت ها مواجه هستند. در انتهای این لیست کشور افغانستان قرار دارد که شهروندان آن می توانند فقط به 22 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. پس از آن کشور پاکستان و عراق با اجازه ورود به 26 کشور ، سوریه 26 کشور و سومالی 34 کشور قرار گرفته اند.

کشور ایران با اجازه ورود به 36 کشور بدون نیاز به  ویزا در رتبه 89 این لیست در کنار سریلانکا ، سودان و نپال  قرار گرفته است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید