تاریخ : یک شنبه 6 تير 1400
نویسنده : ...

چطور از ماشین حساب تبدیل قیمت ارز دیجیتال استفاده کنم؟
برای استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال و تبدیل قیمت ارزهای دیجیتال کافی است در قسمت اول، نوع ارز دیجیتال مورد نظر خود و مقدار آن را وارد کنید. سپس در قسمت دوم نوع ارز مقصد مورد نظر (دلار، یورو و …) را انتخاب کرده و قیمت تبدیل شده را به ارز فیات و تومان مشاهده کنید.

به عنوان مثال:

برای تبدیل قیمت بیت کوین، از قسمت اول BTC را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر خود را در آن وارد کنید.
برای تبدیل قیمت اتریوم، از قسمت اول ETH را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر خود را در آن وارد کنید.
آیا قیمت ها در ماشین حساب ارز دیجیتال به روزرسانی می شوند؟
بله. نرخ های تبدیل در ماشین حساب ارز دیجیتال رمزارز نیوز، به صورت لحظه ای به روزرسانی می شوند. این قیمت ها از وبسایت معتبر و مرجع CoinMarketCap گرفته می شوند. این وبسایت میانگین نرخ معاملات در صرافی های معتبر ارز دیجیتال در دنیا را نشان می دهد. صرافی هایی نظیر بایننس، بیت مکس، بیترکس که در طول روز حجم عمده معاملات رمزارزها در دنیا را به خود اختصاص داده اند.

چرا قیمت ارزهای دیجیتال در وبسایت های مختلف، متقاوت است؟
این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت نرخ صرافی های ارز دیجیتال مختلف است. در واقع این اختلاف قیمت در ارزهای فیات و همچنین همه کالاهای دیگر هم وجود دارد. برای مثال صرافی بایننس و بیت مکس، ممکن است در یک لحظه تا 2% اختلاف قیمت داشته باشند چون در نهایت عامل اصلی تعیین قیمت برای هر بازاری، میزان عرضه و تقاضا است. تصور کنید شما رمزارز خود را در یک صرافی نگهداری می کنید و در آن لحظه اکثر کاربران (به هر دلیلی) تمایل به فروش داشته باشند. در این حالت قطعا قیمت نزولی شده و کاهش خواهد یافت.

چرا قیمت تِتر (Tether) دقیقا با دلار برابر نیست؟
همانطور که می دانید تتر یک استیبل کوین (رمزارز پایدار) بر پایه دلار است. بنابراین انتظار می رود که قیمت آن دقیقا برابر با 1 دلار آمریکا باشد. ولی اینطور نیست! اختلاف قیمت تتر و دلار ناشی از چند علت است. علت اول کارمزد تبدیل پول نقد(دلار) به رمزارز است. شما برای وارد کردن پول نقد خود به صرافی های ارز دیجیتال، بایستی مقداری کارمزد بپردازید. علت دوم این اختلاف قیمت، وضعیت نوسانی بازار ارزهای دیجیتال است. فرض کنید به یکباره قیمت ارزهای دیجیتال رو به صعود یا نزول شدید بگذارد. در اینصورت تقاضا برای استیبل کوین هایی مانند تتر بسیار زیاد شده و طبیعتا موجب افزایش نرخ خواهد شد.

ارزهای فیات محبوب کدامند ؟
محبوب ترین ارزهای فیات برای تبدیل قیمت، تومان (ریال)، دلار، یورو و درهم امارات هستند و اکثر معاملات تجاری بین المللی و انتقالات مالی در دنیا و همچنین در منطقه ما، با این ارزها در حال انجام است.

استفاده از ماشین حساب ارزهای دیجیتال - https://arztoday.com/calculator

 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید